ÖĞRENCİLERİMİZE OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRIYORUZ
Eğitim, toplum kültürünün devamını sağlamasının yanı sıra toplumsal
değişme ve dönüşümün
temelini oluşturmaktadır. Okuma, kavramada değişimin ana öğelerinden
biri olduğu için öğrenciler
başta olmak üzere toplumun her kesiminde okuma düzeyi ve okuma kültürü
önemini korumuştur. Bu
nedenle, öğrencilerin okuma düzeylerinin ve okuma düzeylerine etki eden
etmenlerin belirlenerek elde
edilecek veriler sonucunda ortaya çıkabilecek olumsuzluklara yönelik
kalıcı önlemlerin alınması
gerekmektedir. Bu konuda yapılan çalışmaların etkili olabilmesi için de
doğru ve gerçek tespitlerin
ortaya konulması zorunludur. Bu araştırma; Millî Eğitim Bakanlığı ilk
ve ortaöğretim kurumlarında
öğrenimlerini sürdüren öğrencilerin okuma düzeylerini ve okuma
kültürlerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır.
Analizler sonucunda, çoğu ailede, kitap alma, kitap okumanın öncelikli
bir ihtiyaç olmadığı, boş
zamanlarını okuyarak değerlendiren çocukların oranı oldukça düşük
olduğu, öğrencilerin büyük
çoğunluğunun yeterince kitap sahibi olmadığı, ilk kitap okuma yaşının
13 – 14 olduğu, evde kitap
okumak için ayrılan sürenin oldukça yetersiz olduğu, kütüphanelerden
dergi ve kitap temin etme
oranının düşük olduğu ve öğrencilerin gelişmiş ülkelerdeki akranlarının
daha çok okuduğunu
düşündüklerine
ilişkin bulgular elde edilmiştir.
Türk Dili
Edebiyatı öğretmenlerimiz tarafından Teknik Kolej öğrencilerimize okuma
alışkanlığını kazandırmak için 10 0 temel eserin yanı sıra modern kitaplardan
seçme eserlerden oluşan her sınıfa ve öğrenciye özel kitap listesi
hazırlanmıştır.
✔ Bu kitap listesinden öğrencilerimiz kendilerine
belirlenen kitapları 2 hafta içinde okuyacaktır.
✔ Kitaplar
okunduktan sonra her öğrencimiz kendine ait hazırladığı özet defterine kitabının
özetini çıkararak edebiyat dersi öğretmenlerimize kontrol ettireceklerdir.
✔
Özetin içeriğinde eserin adı, kitabın yazarı, karakterler, olay ve geniş özeti
yer alacaktır.
✔
Edebiyat dersi öğretmenlerimiz haftalık 3 saat olan Türk Dili ve Edebiyatı dersinin
1 saatini bu ödev kontrolüne ayıracaktır.
✔ Bu
dersin hangi saat olduğu belirlenecek ve bu ders saati değişmeyecektir.
✔ Bu
ders saatinde özet defterleri kontrol edildikten sonra sınıftan rasgele
belirlenen birkaç öğrenciye okudukları kitap sınıf ortamında anlattırılacaktır.
✔
1.Dönem sonuna kadar öğrencinin okuduğu tüm kitaplara verilen notların
ortalaması Türk Dili ve Edebiyat dersinin 1. Sözlü notu olarak karneye
geçecektir.
✔
Kaybolan, yırtılan yada hasar verilen kitaplar zarar veren öğrenci tarafından
yenisi alınarak telafi edilecektir.
✔
Kitaplar 2 haftalık süre içinde okunduktan sonra kitapları öğrenciler Türk Dili
ve Edebiyatı öğretmenlerimizin belirleyeceği düzene göre kendi aralarında
değiştirecektir. Bu sayede öğrencilerimiz bir yıl içerisinde sınıf mevcudu
kadar kitap okuma fırsatı elde edeceklerdir.
Bu sayede öğrencilerimiz;
okuduğumuzu anlama, karşımızdakini dinleme, topluluğa hitap etme, etkileyici
konuşma gibi özellikleri kazanmış olacaklardır.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ HÜLYA ŞAHİN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder