26 Mart 2015 Perşembe

AFYON TEKNİK KOLEJDE OKUMA ETKİNLİĞİ

ÖĞRENCİLERİMİZE OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRIYORUZ

Eğitim, toplum kültürünün devamını sağlamasının yanı sıra toplumsal değişme ve dönüşümün
temelini oluşturmaktadır. Okuma, kavramada değişimin ana öğelerinden biri olduğu için öğrenciler
başta olmak üzere toplumun her kesiminde okuma düzeyi ve okuma kültürü önemini korumuştur. Bu
nedenle, öğrencilerin okuma düzeylerinin ve okuma düzeylerine etki eden etmenlerin belirlenerek elde
edilecek veriler sonucunda ortaya çıkabilecek olumsuzluklara yönelik kalıcı önlemlerin alınması
gerekmektedir. Bu konuda yapılan çalışmaların etkili olabilmesi için de doğru ve gerçek tespitlerin
ortaya konulması zorunludur. Bu araştırma; Millî Eğitim Bakanlığı ilk ve ortaöğretim kurumlarında
öğrenimlerini sürdüren öğrencilerin okuma düzeylerini ve okuma kültürlerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır.

Analizler sonucunda, çoğu ailede, kitap alma, kitap okumanın öncelikli bir ihtiyaç olmadığı, boş
zamanlarını okuyarak değerlendiren çocukların oranı oldukça düşük olduğu, öğrencilerin büyük
çoğunluğunun yeterince kitap sahibi olmadığı, ilk kitap okuma yaşının 13 – 14 olduğu, evde kitap
okumak için ayrılan sürenin oldukça yetersiz olduğu, kütüphanelerden dergi ve kitap temin etme
oranının düşük olduğu ve öğrencilerin gelişmiş ülkelerdeki akranlarının daha çok okuduğunu
düşündüklerine ilişkin bulgular elde edilmiştir.
Türk Dili Edebiyatı öğretmenlerimiz tarafından Teknik Kolej öğrencilerimize okuma alışkanlığını kazandırmak için 100 temel eserin yanı sıra modern kitaplardan seçme eserlerden oluşan her sınıfa ve öğrenciye özel kitap listesi hazırlanmıştır.

 Bu kitap listesinden öğrencilerimiz kendilerine belirlenen kitapları 2 hafta içinde okuyacaktır.
Kitaplar okunduktan sonra her öğrencimiz kendine ait hazırladığı özet defterine kitabının özetini çıkararak edebiyat dersi öğretmenlerimize kontrol ettireceklerdir.
Özetin içeriğinde eserin adı, kitabın yazarı, karakterler, olay ve geniş özeti yer alacaktır.
Edebiyat dersi öğretmenlerimiz haftalık 3 saat olan Türk Dili ve Edebiyatı dersinin 1 saatini bu ödev kontrolüne ayıracaktır.
Bu dersin hangi saat olduğu belirlenecek ve bu ders saati değişmeyecektir.
Bu ders saatinde özet defterleri kontrol edildikten sonra sınıftan rasgele belirlenen birkaç öğrenciye okudukları kitap sınıf ortamında anlattırılacaktır.
1.Dönem sonuna kadar öğrencinin okuduğu tüm kitaplara verilen notların ortalaması Türk Dili ve Edebiyat dersinin 1. Sözlü notu olarak karneye geçecektir.
Kaybolan, yırtılan yada hasar verilen kitaplar zarar veren öğrenci tarafından yenisi alınarak telafi edilecektir.
Kitaplar 2 haftalık süre içinde okunduktan sonra kitapları öğrenciler Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerimizin belirleyeceği düzene göre kendi aralarında değiştirecektir. Bu sayede öğrencilerimiz bir yıl içerisinde sınıf mevcudu kadar kitap okuma fırsatı elde edeceklerdir.
Bu sayede öğrencilerimiz; okuduğumuzu anlama, karşımızdakini dinleme, topluluğa hitap etme, etkileyici konuşma gibi özellikleri kazanmış olacaklardır.

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ HÜLYA ŞAHİN 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder