26 Mart 2015 Perşembe

KOLEJ ÖĞRENCİLERİMEZE NEDEN SORU BANKASI VE YAPRAK TESİ VERİYORUZ?

Neden Soru Bankası Ve Yaprak Testler Veriyoruz ?

Okul müdür yardımcımız Sadık Gümüş’e, “öğrencilerimize neden soru bankası ve yaprak testler veriyoruz” diye sorduk

Gümüş yaptığı açıklamada her sorunun kendine has mantığı vardır. Test çözerken kendi mantığınızla değil, sorunun mantığına göre hareket etmelisiniz. Soru kökünün iyi okunup anlaşılması, daha sonra cevabının düşünülmesi gerekir. Soru kökü anlaşılmadan cevabı düşünmeye çalışmak hızı düşürür. Zaman kazanmak için soruyu okumadan cevap şıklarına koşmak sizi yanıltabilir. Soruda sizden ne isteniyorsa ne eksik ne fazla, sadece istenileni düşünmelisiniz. Bazı sorular sizin için çok kolay gelir ve cevabin böyle kolay olmayacağını düşünürsünüz. Hâlbuki bazen böyle kolay sorular sormak da bu işin tekniğinin bir parçasıdır ifadelerine yer verdi.
 Her testte bilgi seviyesinin altında ve üstünde sorularla karşılaşılaşılabileceğini belirten Gümüş; “Testin genelini standart bilgi birikimi ve yorum gücüyle çözülebilecek sorular oluşturur. %10’u çok zor/çok kolay, %20’si zor/kolay ve %40’i normal bilgi seviyesindedir” dedi

Sorulara önyargılı yaklaşmayın uyarısı yapan Gümüş; “Bu soru zor ben yapamam; bu soru kolay cevap A şıkkı!” gibi zaman kazanmaya yönelik aceleci davranışların  kazanmak yerine kaybettirebileceğinin altını çizdi.

Gümüş, başarıya ulaşmada büyük rol oynayan test tekniklerine de değindi. Turlu soru çözme yönteminin, testteki her soruyu incelemeye  yardımcı olduğunu söyleyen Gümüş, “Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bir işaret veya bir simgeyle simgelendirmek o soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar. Hatalı okuma davranışları da önemli sıkıntılar yasamanıza neden olabilir. Olumsuz bir ifadeyi olumlu olarak okumak, soruyu veya cevabi hatalı düşünmenize sebebiyet verebilir” dedi

Haber: Gazetecilik ve Fotoğrafçılık Kulübü Üyesi Fatma Nur Oktay


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder