Neden Soru Bankası Ve
Yaprak Testler Veriyoruz ?
Okul müdür yardımcımız Sadık Gümüş’e, “öğrencilerimize neden
soru bankası ve yaprak testler veriyoruz” diye sorduk
Gümüş yaptığı açıklamada her sorunun kendine has mantığı
vardır. Test çözerken kendi mantığınızla değil, sorunun mantığına göre hareket
etmelisiniz. Soru kökünün iyi okunup anlaşılması, daha sonra cevabının
düşünülmesi gerekir. Soru kökü anlaşılmadan cevabı düşünmeye çalışmak hızı
düşürür. Zaman kazanmak için soruyu okumadan cevap şıklarına koşmak sizi
yanıltabilir. Soruda sizden ne isteniyorsa ne eksik ne fazla, sadece istenileni
düşünmelisiniz. Bazı sorular sizin için çok kolay gelir ve cevabin böyle kolay
olmayacağını düşünürsünüz. Hâlbuki bazen böyle kolay sorular sormak da bu işin
tekniğinin bir parçasıdır ifadelerine yer verdi.
Her testte bilgi
seviyesinin altında ve üstünde sorularla karşılaşılaşılabileceğini belirten
Gümüş; “Testin genelini standart bilgi birikimi ve yorum gücüyle çözülebilecek
sorular oluşturur. %10’u çok zor/çok kolay, %20’si zor/kolay ve %40’i normal
bilgi seviyesindedir” dedi
Sorulara önyargılı yaklaşmayın uyarısı yapan Gümüş; “Bu soru
zor ben yapamam; bu soru kolay cevap A şıkkı!” gibi zaman kazanmaya yönelik
aceleci davranışların kazanmak yerine kaybettirebileceğinin
altını çizdi.
Gümüş, başarıya ulaşmada büyük rol oynayan test tekniklerine
de değindi. Turlu soru çözme yönteminin, testteki her soruyu incelemeye yardımcı olduğunu söyleyen Gümüş, “Cevaplandırılmayan
soruları soru kitapçığında bir işaret veya bir simgeyle simgelendirmek o
soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar. Hatalı okuma davranışları
da önemli sıkıntılar yasamanıza neden olabilir. Olumsuz bir ifadeyi olumlu
olarak okumak, soruyu veya cevabi hatalı düşünmenize sebebiyet verebilir” dedi
Haber: Gazetecilik ve Fotoğrafçılık Kulübü Üyesi Fatma Nur
Oktay
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder