4 Nisan 2015 Cumartesi

NEDEN REHBERLİK

NEDEN REHBERLİK?

Gazetecilik ve Fotoğrafçılık Kulübü öğrencimiz Doğukan Özkaya,  Rehberlik Öğretmeni Esra Türkan Akosmanoğlu ile rehberlik üzerine bir röportaj gerçekleştirdi.

Doğukan Özkaya’nın “Neden Rehberlik?” sorusuna öğretmen Esra Akosmanoğlu’nun cevabı şöyle oldu: “Her öğrencinin öğrenme yolu farklıdır bu yüzden rehberlik servisimizde teke tek öğrenci görüşmelerimizle bütün öğrencilerimizin farklı anlama ve öğrenme kabiliyetlerine uygun ders çalışma programları hazırlamak önceliğimiz. Asıl amacımız YGS'ye yönelik çalışmalar olduğu için okul olarak 9. sınıftan itibaren deneme sınavlarına öğrencilerimizi yönlendirerek 4 sene sonra girecekleri asıl sınavda heyecanlarını yenmiş, sisteme alışmış ve zamanını iyi kullanabilen başarılı gençler yetiştirmek.”
Doğukan Özkaya, Rehberlik servisinin amaçları nelerdir? Diye sorduğunda Akosmanoğlu çeşitli maddeler halinde servisin amaçlarını özetledi. Akosmanoğlu’nun cevabı şöyle oldu:

Sınav kaygısını en aza indirmek için motive etmek.
Konu eksiği olan öğrencileri belirleyip uygun ders çalışma programını yapmak.
Öğrenciye uygun en verimli ders çalışma saatlerinin tespitini yapmak.
Konu çalışırken ezber değil anlama ve yorum becerisi kazandırmak.
Test çözmeden önce o konunun kavranmış olmasının önemini vurgulamak.
YGS hakkında bilgi verilmesi.
Hedefimiz sadece derslerin önemi değil; aile yapısıyla, ahlaklı, saygılı, seviyeli kişiliği düzgün, sağlıklı, merhametli bireyler yetiştirmek.
Öğrencilerimizin kendi yetenek, fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönlerini tanımasına yardımcı olmak.
Okulumuzun kulüpleriyle okul içi ve dışında eğitim olanaklarının meslek tanıtımlarına olan beklentinin duyurulması.

Öğrenci Doğukan Özkaya’nın sorularını büyük bir içtenlikle cevaplayan Akosmanoğlu, Rehberlik servisi öğretmenlerinin görevlerini şu şekilde sıraladı:
Sınıf rehber öğretmenleriyle iş birliği içinde olmak.
Okul kurallarını ve disiplin kurallarını ihtiyaç duyulan zamanlarda hatırlatmak.
Eğitici çalışma programlarıyla öğrencilerimize eksik oldukları konularda yardımcı olmak.
Öğrencilerimize severek ve kendi özellikleriyle özdeşen meslek ve işler hakkında bilgi vermek.
Öğrencilerimizin fiziksel ve ruhsal ihtiyaçlarını okul ve aile iş birliği ile giderebilmek.
Rehberlik anlayışımızın hedefi bireyin sahip olduğu gücü kullanmasını ve daha da geliştirmesini sağlamaktır.”














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder