Eğitim ve Öğretimde en çok göze batan
eksiklik Okul – Aile işbirliğinin yaygın olarak uygulanamamasıdır. Oysa
birbirini tamamlaması gereken iki kurumun birbirinden habersiz bir görüntü sergilemeleri,
Eğitim ve Öğretime ciddi zararlar verebilir. Öğrenci için vazgeçilmez iki kurum
olan Okul ve Aile arasındaki iletişimsizlik; yetişecek kuşaklar açısından
telafisi mümkün olmayan zararlar meydana getirecektir.
Aile ve Okul birbirinin tamamlayıcısı
olmalıdır. Çünkü bu iki kurumun da ortak paydası çocuktur. Biran okulun içinde öğrenciler
olmadığını düşünürsek boş odalar ve ruhsuz duvarlardan başka bir şey göremeyiz.
Okul zamanında, hem okullar hem de sokaklar şenlenir. Bir cıvıldaşma insanın
kulaklarının pasını siler. Aile de aynı şekilde çocuklarla canlanıp şenlenen
bir kurumdur.
Ortak varlıkları öğrenci olan aile ve
okulların daha bilinçli bir şekilde birbirilerine destek vermeleri gerekir. Bu
ince ve önemli olguyu kavrayan aileler ve okullar bu ortak varlığı, yani
toplumumuzun köşe taşı olacak biricik öğrencileri en değerli varlık olarak
görmeli ve onun yetiştirilmesi noktasında birbirilerinden yararlanma yollarını
araştırmalıdırlar.
Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile
birliği yönetmeliğinin özünde; Okul ile Aile arasında bütünleşmeyi
gerçekleştirmek, Veli ile Okul arasında iletişimi ve iş birliğini sağlamak, Eğitim
ve Öğretimi geliştirici faaliyetleri desteklemek, okulun ve maddi imkânlardan
yoksun öğrencilerin Eğitim ve Öğretimle ilgili zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak
üzere okullar bünyesinde tüzel kişiliği haiz olmayan birlikler kurulur
ifadesine yer verilmektedir.
Bu yönetmelikten hareketle okulumuz
öğrencilerinin ahlaki ve insani değerlerini, bilgi ve başarı düzeylerini, başarıya
etki eden durumlarını, kişilik ve davranışlarını, okul ile ev ortamı arasındaki
öne çıkan fakat taraflarca bilinemeyen olumsuz yönlerinin paylaşımını, verimli
ders çalışmaya etki edebilecek maddi veya manevi tüm durumların tespiti ve
bilinçli aileler oluşturulması amacıyla, okulumuzda yönetim ve öğretmenler
olarak bir planlama yapılmış; bu planlama sonucunda en az 1 sınıf rehber öğretmeni
ve 1 idareciden oluşan diyalog ekipleri
kurulmuş, ”Öğrencimin Evindeyim” 1
Aralık 2014 tarihinde hayata geçirilmiş ve bu tarih itibari ile uygulamaya
başlanılmış olup; 1.yarıyıl sonuna kadar tüm öğrencilerimizin velileri
evlerinde ziyaret edilmiş olacaktır.
Bu noktada hem okula hem de ailelere
karşılıklı görevler düşmektedir. Ortak paydaları olan öğrenciyi yetiştirmek,
onu topluma kazandırmak, ona geleceğimizi kurma gücünü vermek, ilgi, istidat ve
yetenekleri doğrultusunda doğru alanlara ve mesleğe yönlenmelerini sağlamak
için; Okul ve Aile el ele vermelidir. Bu iki kurumun sağlıklı iletişimi Eğitim
ve Öğretime çok şey kazandıracaktır. Hem okulların hem de ailelerin rahatlamasına
ve toplumun da istenilen seviyeye ulaşmasında önemli bir rol oynayacaktır.
Bir düşünür şöyle ifade etmektedir; “ Yüce değerlere ulaşmak için, büyük
bedeller ödemek gerekir.”
Bu sözden hareketle her gün ders sonunda
öğretmenlerimiz yorgun olmalarına rağmen evlerine istirahat için gitme yerine,
randevu alarak öğrenci velilerimizin ev ziyaretlerini gerçekleştirerek; her
öğrenciyle ilgili tespit edilen durumları aileleriyle birlikte paylaşarak
oluşabilecek farklı düşüncelerin önüne geçme, Eğitim ve Öğretime uygunluğu
açısından ev ortamlarını yerinde görme, öğrencilerle ilgili düşüncelerini
paylaşma, başarıya giden yolda tarafların sorumlulukları üzerinde
farkındalıklarının artması için çalışmalar yapmaktayız.
Başlangıcından bu tarafa ziyaret edilen
tüm velilerimizin bu meşakkatli ziyaretten oldukça memnun kaldıklarını,
yeterince istifade edildiğini, bu tür uygulamaların bugüne kadar karşılaşılan
bir örneğinin olmadığını bundan sonraki sürelerde veli olarak sorumluluklarını
daha fazlasıyla yerine getireceklerini ifade ettiler.
Yine bir düşünür şöyle ifade etmektedir;
“Göç yolda düzelir. İşler en başta
olması gerektiği gibi olmayabilir ancak zaman içerisinde yapılacak devamlı
iyileştirme ile kaliteli sonuçlar üretilebilir.” Bizde okul yönetimi ve
öğretmenleri olarak bu ziyaretlerde elde ettiğimiz tecrübelerin hem şahsımız
için bir kazanım hem de okulumuzun hedefleri için birer tecrübe olduğunu
düşünerek daha donanımlı şartlarda bu sorumluluklarımızı yerine getirmeye devam
edeceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder